.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
ناگفته های محسن رضایی در دانشگاه امیرکببر
اگر انقلابي‌‌تر از شما نباشم، كمتر هم نيستم/ آيا بايد به دليل اينكه از قانون تبعيت كردم‌، تخريب شوم و ناسزا بشنوم؟/ اگر اعتراضات اجتماعي مردم سياسي نمي‌شد و به سمت ساختارشكنانه نمي‌رفت، آنگاه ...
ناگفته های محسن رضایی در دانشگاه امیرکببر دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به اعتراضات خود پس از انتخابات گفت: برخي مي‌گويند به دليل اينكه حزب‌اللهي هستي، چرا به نتايج انتخابات اعتراض كردي. اگر بنده خارج از قانون اقدامي كرده باشم حق با آنها است، اما بنده طبق قانون از حق خود استفاده كرده‌ام. آيا بايد به دليل اينكه از قانون تبعيت كردم‌، تخريب شوم و ناسزا بشنوم؟

n;jvدکتر ‌محسن رضايي كه در نشست دانشجويي به عنوان «دفاع مقدس و رسالت دانشجوي مسلمان » در دانشگاه اميركبير حضور يافته بود، در پاسخ به انتقادات يك دانشجو از وي به خاطر مواضع رضايي در بعد از انتخابات، گفت: شيوه بنده با ساير نامزدها چه در انتخابات و چه در بعد از آن متفاوت بود. بنده در بعد از انتخابات ريسماني را به نام قانون انتخاب كردم و تا زماني كه فرصت اعتراض كردن وجود داشت از اين حق استفاده و صحبت كردم. اما هنگامي كه شوراي نگهبان اظهارنظر كرد، كنار كشيده و به نظر آن تمكين كردم.
نامزد انتخابات رياست جمهوري دوره دهم ادامه داد: سردار وحيدي چند ساعت قبل از آنكه شوراي نگهبان نظر نهايي خود را اعلام كند به همراه عده‌اي ديگر به من اعلام كردند كه چند ساعت زودتر از شوراي نگهبان اعلام كنم كه از اعتراض خود صرف‌نظر كرده و كنار كشيدم. به آنها گفتم مي‌خواهم با اين كار عمل به قانون را به دو نامزد معترض و به كانديداي پيروز نمايش دهم و از اين كارم منظور داشتم و بالاخره به خاطر اينكه اين دوستان از من ناراحت نشوند، قبول كردم كه چند ساعت زودتر از شوراي نگهبان اعلام كنم به خاطر شرايط كشور ديگر اعتراضات خود را پيگيري نمي‌كنم.
دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام افزود:‌زماني كه شوراي نگهبان جواب نهايي را اعلام كرد، من از آن تمكين كردم چرا كه معتقدم طبق قانون بايد ازنظر شوراي نگهبان تبعيت كرد.
رضايي تصريح كرد: برخي مي‌گويند به دليل اينكه حزب‌اللهي هستي، چرا به نتايج انتخابات اعتراض كردي. اگر بنده خارج از قانون اقدامي كرده باشم حق با آنها است اما بنده طبق قانون از حق خود استفاده كرده‌ام. آيا بايد به دليل اينكه از قانون تبعيت كردم‌، تخريب شوم و ناسزا بشنوم؟ بايد ميان بنده، كروبي و موسوي كه آن كارها را انجام بودند، فرقي قائل شد.
وي به نامه خود به مقام معظم رهبري اشاره كرد و گفت: بعد از آنكه نامه خدمت رهبري را نوشتم عده‌اي نامه را غلط خوانده و فضاسازي‌هايي را به راه انداختند.
اين نامزد انتخابات رياست جمهوري دوره دهم با بيان اينكه وظيفه ما حفظ نظام است و بنده نيز نمي‌خواهم اداي افرادي را كه به دنبال جذب مردم هستند را درآورم، تاكيد كرد: مطمئن باشيد كه اگر انقلابي‌‌تر از شما نباشم، كمتر هم نيستم و اگر زودتر به خط دفاع از جبهه انقلاب و رهبري نروم، ديرتر از شما هم نخواهم رفت.
دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام ادامه داد: نامه مقام معظم رهبري يك نامه آشكار بود و در آن اعلام كردم در نهم دي كه ملت ايران به صحنه آمدند از نخبگان خواستند كه به اين وحدت بپيوندند، اما عده‌اي آمدند و اعلام كردند كه منظور من از اين نامه تبرئه سران فتنه بوده و بعضا مطالبي را بيان كردند كه برداشت نادرستي از نامه بود.
وي تصريح كرد: مطمئن باشيد كه همچنان سرباز انقلاب بوده و هستم و در آن زمان براي احساس خطري كه كردم به صحنه آمدم.
رضايي در پاسخ به اين پرسش كه آيا به نظر شما جريانات و اتفاقات بعد از انتخابات فتنه بود، اظهار داشت: در اينكه آن حوادث فتنه بود، شكي وجود ندارد، چرا كه در آن زمان تشخيص حق و باطل مشكل بود.
دبيرتشخيص مصلحت نظام، حوادث پس از انتخابات را مقدمه‌اي براي رويارويي سوم ايران با آمريكا دانست و گفت: قطعنامه اخير موجب شد كه ما متوجه شويم اتفاقات سال گذشته مقدمه‌ اين قطعنامه بوده است.
وي با بيان اينكه به نظرم حوادث بعد از انتخابات بايد در يك هفته ونهايتا يك ماهه جمع مي‌شد، اظهار داشت: اگر فعالان سياسي و مسئولان امر اعتراضات مردم را سياسي نمي‌كردند و حقي را براي مردم در يك قاعده و قانوني قبول مي‌كردند و تلاش مي‌شد ، اعتراضات اجتماعي مردم سياسي نمي‌شد و به سمت ساختارشكنانه نمي‌رفت، آنگاه اعتراضات مردم روي ديگر مردم‌سالاري ديني نظام را نشان مي‌داد.
رضايي تصريح كرد: ما به دليل اينكه ظرفيت اخلاقي و فرهنگ سياسي‌مان عقب‌تر از پيشرفت سياسي است و تا مسئله‌اي رخ مي‌دهد عده‌اي مي‌گويند اينها ضد نظام بوده و عليه نظام اقدام كردند و از سوي ديگر نيز عده‌اي امر به معروف و نهي از منكر مردم را مخدوش كرده و به دستاوردهاي نظام هجوم مي‌برند،نياز به بازسازي مفاهيم اساسي سياست داريم و اين مسئله زماني شكل‌ مي‌گيرد كه بتوانيم شكاف ميان ظرفيت اخلاقي و فرهنگ سياسي را با پيشرفت سياسي پر كنيم.
دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان اينكه در حوادث سال گذشته خسارت بي‌شماري رخ داده،‌ چهره نظام مخدوش شده و بيشترين ضربه به توسعه كشور وارد شد، گفت: ما نبايد از عدالت و آزادي تريبوني براي عوام‌فريبي ايجاد كنيم. اگرصراحت داشته باشيم و خودخواهي را كنار بگذاريم، هيچ مشكلي نخواهيم داشت. وي ادامه داد : ما ولايت‌فقيه را با هزاران فداكاري به دست آورده‌ايم و آن را نبايد تضعيف كنيم.
دانشجويي از عدم موضع‌گيري محسن رضايي در اهانت به برخي خانواده‌هاي شهدا و شهيد باكري انتقاد كرد و عدم موضع‌گيري وي را پايمال كردن خون شهدا دانست كه محسن رضايي در پاسخ به وي گفت: بنده با هر سوء استفاده‌اي از خانواده شهدا مخالف بوده و هستم.
وي به سابقه هم‌رزمي با اين شهدا اشاره كرد و گفت: اگر قرار بود در انتخابات كسي از شهدا استفاده كند بايد بنده استفاده مي‌كردم نه ساير كانديدا و در همان زمان نيز اعلام كردم كه راضي نيستم خانواده شهيدي از من حمايت كند، چرا كه نمي‌دانيم اگر آن شهيد در حال حاضر زنده بود، چه كاري مي‌كرد. ما نمي‌دانيم شهيد مهدي باكري چه تصميماتي مي‌گرفت و از چه كسي حمايت مي‌كرد.
اين نامزد انتخابات رياست جمهوري دوره دهم با بيان اينكه كانديداهاي ديگر كه از خانواده شهيد استفاده تبليغي كرده‌اند، اشتباه كرده‌اند، ادامه داد: از برخوردهايي كه با خانواده شهدا مي‌شود، ناراحت هستم و چند روز پيش كه اين خانم‌ها به منزل ما آمدند نظراتم را به صراحت اعلام كردم.
وي ادامه داد: از اصولگرايان و اصلاح‌طلبان خواهش مي‌كنم به سمت خانواده‌هاي شهدا نروند، ما تا اندازه‌اي صبرداريم و توقع داريم وارد حريم‌هاي ارزشي ما نشوند.
خانواده‌هاي شهدا حق دارند فعاليت سياسي كنند، اما نبايد در فعاليت‌هاي سياسي از آنها استفاده كرد،چرا كه نمي‌دانيم اگر شهدا زنده بودند، اصلاح‌طلب بودند يا اصولگرا؟
دبير ‌مجمع تشخيص مصلحت نظام
به گزارش خبرنگار ايلنا، محسن رضايي در نشست دانشجويي با عنوان دفاع مقدس و رسالت دانشجويي ضمن گراميداشت هفته دفاع مقدس و تبريك به مناسبت سالگرد شكست حصر آبادان، جنگ تحميلي را حادثه مهمي دانست و گفت: دفاع مقدس كمتر از انقلاب اسلامي نيست، چرا كه اگر در جنگ موفقيتي به دست نيامد، ديگر خبري از انقلاب اسلامي نبود. همچنين از حدود 300 سال پيش يعني از پايان دوره نادرشاه قريب به 25 جنگ با كشورهاي همسايه و عمدتا با روسيه و عثماني صورت گرفت و قطعات زيادي از كشور جدا شده بود، به همين دليل اگر در اين جنگ نيز موفقيتي به دست نمي‌آمد، نوعي ياس ملي در ميان ملت به وجود مي‌آمد.
فرمانده اسبق سپاه به وضعيت نيروهاي نظامي در بعد از انقلاب پرداخت و گفت: در بعد از انقلاب اسلامي سيستم دفاعي كشور در حال بازسازي بود و به خاطر اينكه بعد از پيروزي انقلاب ، نظامياني كه درجه‌شان بالاتر از سرتيپ بود از كشور خارج شده بودند، اتاق فكر نظامي ديگر وجود نداشت. همچنين ارتباط با مستشاران نظامي قطع شده بود و آنها ديگر لوازم يدكي و تجهيزات نظامي را به ايران نمي‌دادند و قبل از آنكه جنگ رخ دهد در شهرهاي غربي از جمله كردستان و همچنين گنبدكاوس شورش‌هايي رخ داده و بسياري از نيروها به آنجا رفته بودند و شرايط براي جنگ با ايران و از بين بردن انقلاب مهيا بود.
وي با بيان اينكه در سال اول جنگ، ايران چهارعمليات بزرگ انجام داده، اما در تمام آنها ناموفق بود، اظهار داشت: اخيرا برخي از افرادي كه در آن دوره مديريت دستشان بود، به اروپا سفر كرده‌اند به تحليل‌هايي از زمان جنگ مي‌پردازند، حال آنكه در زمان آنها حتي يك تپه هم آزاد نشد.
رضايي به حضور دانشجويان در جبهه‌ها اشاره كرد و گفت: تحولات در جبهه‌ها زماني رخ داد كه افراد گمنامي جنگ را در دست گرفتند كه نه سابقه نظامي داشتند و نه جزء چهره‌هاي سياسي كشور محسوب مي‌شوند. زماني كه دانشجويان به ميدان آمدند كشور در شرايط بحراني بود به همين دليل به آنها اعتماد شد و بر اين اساس موفقيت‌هايي به دست آمد.
وي گفت: معتقدم اگر در سال اول جنگ مديريت سياسي كشور مي‌توانست جنگ را به خوبي پيش ببرد، قطعا شرايط براي روي كار آمدن شهدايي چون باكري و همت به وجود نمي‌آمد . از ابتداي سال دوم جنگ كه مديريت آن به دست افرادي گمنام افتاد، وضعيت جبهه‌ها تغيير كرد به گونه‌اي كه در پنج مهرماه حصر‌ آبادان شكسته شد و ظرف يك سال توانستيم شهرهاي خود را آزاد كنيم و در هر عملياتي كه صورت مي‌گرفت دو برابرعمليات گذشته وسعتي از خاك كشور را آزاد مي‌كرديم.
فرمانده اسبق سپاه پاسداران با بيان اينكه اكثر بندهاي قطعنامه 598 به نفع ايران بود، گفت:‌ در آن زمان ايران مي‌خواست قطعنامه 598 را به شرط اينكه بيانيه دبيركل سازمان ملل متحد صادر و وضعيت اسرا قبل از اعلام آتش‌بس مشخص شود، بپذيرد.
دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام به اتفاقات رخ داده در روزهاي پاياني جنگ از جمله مسئله نوشيدن جام زهر اشاره كرد و گفت: در روزهاي پاياني جنگ مقام معظم رهبري به جبهه‌ها آمده و تحول عظيم ايجاد كردند در آنجا به ايشان پيشنهاد كرديم كه ما آماده هستيم مرز را رد كنيم و به بصره برسيم. ايشان گفتند كه اجازه دهيد ، از امام اين مسئله را جويا شويم به همين دليل با حاج احمد آقا تماس گرفته و موضوع را بيان كردند كه امام در پاسخ اعلام كردند پذيرش قطعنامه 598 تاكتيكي نبوده و نبايد به هيچ وجه نيروهاي ايراني مرزهاي بين‌المللي را رد كنند و به همين دليل عبور از مرز و تصرف بصره متوقف شد.
رضايي با بيان اينكه بنده جزو آخرين دانشجوياني بودم كه از جبهه‌ها بازگشتم، افزود: دانشجويان در دوران جنگ اين استعداد را داشتند كه لباس دانشجويي را درآورده و به لحاظ ضرورت لباس بسيجي و دفاع از ميهن بر تن كنند. معتقدم اگر دانشجويان در جبهه حضور پيدا نمي‌كردند، نمي‌توانستيم اين جنگ را پشت سر گذاشته و با موفقيت از آن عبور كنيم.
وي با بيان اينكه در حال حاضر كشور در حال توسعه قرار دارد، اظهار داشت: ما زماني مي‌توانيم ايران را توسعه يافته كنيم كه بتوانيم از حضور نخبگان در امر توسعه استفاده كنيم اگر دولت و مجلس نخواهند نخبگان را به كار گيرند و يا نخبگان دولت و مجلس را كمك نكنند شكاف عميقي ميان آنها به وجود خواهد آمد.
دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام، تحريم‌هاي صورت‌گرفته عليه كشور را يك جنگ اقتصادي دانست و گفت: بايد از طريق ديپلماسي اثر تحريم‌ها را خنثي كنيم و با توجه به ارتباط ايران با جهان اسلام،‌ عراق، سوريه و جنبش‌هاي آزاديخواه اهرم‌هايي در دست داريم كه مي‌تواند اثرات تحريم را كمتر كند و از سوي ديگر نيز بايد اجازه داد مانند دوران انقلاب اسلامي و جنگل تحميلي انرژي مردم در مسائل اقتصادي آزاد شود.
وي افزود: معتقدم اگر فضا و امكان لازم به جوانان داده شود، همين جوانان مي‌توانند اقتصاد، علم، دانش و فناوري را شكوفاتر كرده و تحريم‌ها را كم‌اثر‌تر كند.
رضايي در بخش ديگري از اين نشست در پاسخ به پرسش دانشجويي مبني بر اينكه به گفته شما در روزهاي آخر جنگ مشكلي نداشتيم اما به عقيده امير شمخاني در روزهاي آخر جنگ حتي گلوله‌ هم براي شليك‌ كردن نبود، را چگونه مي‌توان جمع كرد، گفت: مشكل نشدن تا پيروز شدن دو بحث است ما مشكل داشتيم اما پيروز شديم. در تيرماه كه قطعنامه را پذيرفتيم در وضعيت خوبي به سر نمي‌برديم اما بعد از آنكه امام خميني گفتند جام زهر را نوشيدم، تحول عظيمي در جبهه‌ها رخ داده و هجوم به جبهه‌ها بيشتر شد.
وي در پاسخ به اين پرسش كه به گفته شما امام در روزهاي پاياني جنگ پيش‌روي در عراق را تائيد نكردند، پس چرا ايشان در پذيرش قطعنامه 598 از تعبير جام زهر استفاده كرد، گفت:. امام در بدترين شرايط قطعنامه را پذيرفت، حال آنكه در اوج پيروزي‌ها قطعنامه‌ صادر شده بود و ما در شرايطي كه ناموفق بوديم مي‌خواستيم آن را بپذيريم.
دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان اينكه نمي‌دانم چرا عده‌اي در كشور مي‌خواهند امام خميني را تضعيف كنند، گفت: امام در آن زمان هيچ‌گاه تحت فشار قرار نمي‌گرفت و حتي زماني كه امام قطعنامه را پذيرفت ما متاسف بوديم و برخي از فرماندهان جنگ نيز گريه كردند، اما امام طي سخناني اعلام كردند كه هيچ‌گاه نادم و پشيمان نيستند.
رضايي در خصوص اينكه آيا مي‌شد از وقوع جنگ پيشگيري كرد، اظهار داشت: جنگ را بايد پيشگيري كرد و زماني هم كه قدرت دفاعي در كشوري راه‌اندازي مي‌شود براي پيشگيري از وقوع جنگ است و اگر هم جنگي رخ داد بايد در كمترين زمان ممكن به پايان برسد.
وي با بيان اينكه ما نمي‌خواستيم جنگي رخ دهد، ادامه داد: اگر در آن زمان به دنبال جنگ كردن بوديم، بايد در مرز حضور پيدا مي‌كرديم در آن زمان شروري در منطقه بود كه به ايران حمله كرده و مرزهاي بين‌المللي را به رسميت نمي‌شناخت.
وي تاكيد كرد: مي‌شود از وقوع جنگ‌ها پيشگيري كرد اما جنگ عراق با ايران يك جنگ برنامه‌ريزي شده و با كمك‌ كشورهاي غربي بود.
دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام در پاسخ به دانشجويي كه از او به عنوان موزه زنده دفاع مقدس تعبير كرد و در خصوص ادعاهايي درباره افشاگري دفاع مقدس سئوال پرسيده بود، گفت: چندي پيش در اين رابطه صحبت و همچنين مسئله‌اي را پيش‌بيني كرده بوديم در زمان تكنوكرات‌ها گفتند جنگ تحميلي بسيار خسارت‌بار بوده است. در زمان اصلاح‌طلبان گفته شد كه بعد از فتح خرمشهر جنگ بايد تمام مي‌شد و در دوره اصولگرايان هم مي‌گويند به امام جام زهر دادند و در حال حاضر نيز بي‌بي‌سي مي‌گويد ايران آغازگر جنگ بوده است.
وي ادامه داد: به دليل اينكه از سال دوم جنگ به اين طرف برتري انديشه‌هاي ايراني به اثبات رسيده بود و دشمنان مي‌دانستند كه اگر در اقتصاد و سياست اين انديشه‌ها مبناي برنامه شود، در مدت كوتاهي و حداقل در منطقه ايران قدرت بزرگي در اقتصاد خواهد شد. با آن به مخالفت برخاسته و آن را عنصر خطرناكي براي ساير انديشه‌ها مي‌دانستند.
رضايي تاكيد كرد: قبل از رقابت‌هاي سياسي و قومي با ساير كشورها ما رقابت‌هاي فكري و فلسفي با آنها داريم و آنها نمي‌خواهند تفكر امام و انقلاب تبديل به تمدن شود، مطمئن باشيد در آينده اين هجوم‌ها ادامه خواهد يافت. ما بايد درس‌هاي جنگ تحميلي را به كار بگيريم.
دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام افزود: ما اگر در آن زمان دست از تفكرات و انقلاب‌مان برمي‌داشتيم قطعا از وقوع جنگ پيشگيري مي‌شد.
رضايي در پاسخ به پرسشي مبني بر محتواي نامه شما به امام خميني در زمان جنگ چه بود؟، گفت: بعد از 20 سال روز گذشته سندي را منتشر كردم و از ديروز تاكنون عده‌اي در سايت‌ها شروع به فضاسازي كردند. آيا به جاي جواب دادن بايد سخنان را تحريف و يا جوسازي كنيد. سند براي 20 سال پيش است بنابراين اين فضاسازي‌ها و خوراك تبليغاتي براي چيست؟
فرمانده اسبق سپاه پاسداران ادامه داد: اين نامه به آيت‌الله هاشمي رفسنجاني بوده نه به امام و ما در آن نامه اعلام كرديم هدف سقوط صدام است و براي رسيدن به آن بايد وارد جنگ شد و بايد برنامه‌ريزي كنيم و لازمه آن نيز تدارك امكانات و نفرات است.
دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام در پاسخ به اين پرسش كه هويت ايراني و اسلامي را چگونه مي‌توان با يكديگر جمع كرد، گفت: فكر مي‌كنم اشتباه بزرگي در چند دهه اخير رخ داده و آن اين است كه برخي مذهب را از هويت ايراني جدا مي‌‌كنند در حالي كه هيچ بخشي از تاريخ ايران را پيدا نمي‌كنيد كه هويت ايراني خارج از مذهب باشد.
رضايي در پاسخ به اين پرسش كه فرماندهان جنگ با توجه به اينكه دانش نظامي نداشتند، چگونه در جبهه‌ها تحول ايجاد كردند،گفت: اكثرا ما در قبل از انقلاب از مبارزان و نيروهاي چريكي بوديم به نظر من مديريت اصول مشتركي دارد كه ربطي به هيچ تخصصي ندارد و ما در آن زمان سعي كرديم در صحنه، تجربه و فنون لازم را براي جنگيدن ياد بگيريم.
وي با بيان اينكه هويت ملي ما هميشه ايراني ـ مذهبي بوده است، اظهار داشت: مقام معظم رهبري در چند سال پيش كه به اصفهان سفر كرده بودند، طي سخناني اعلام كردند ما هويت ملي داشته و آن ايراني اسلامي است كه هر دوي آنها يك معنا و مفهوم را مي‌رساند.
رضايي ادامه داد: افرادي كه خود را دچار مناقشه مي‌كنند به نظر مي‌رسد تعريف مشخص و دقيقي از هويت ندارند.
استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

بهروز ياسمي 7 مهر 1389
با عرض سلام و خسته نباشيد به مديريت سايت محبوب شمال نيوز ، به اطلاع ميرساند كه خودرو سواري پژو 405 مدل 1387 به رنگ نقره اي متاليك به مالكيت خانم شهرياري فلوردي در مورخه 15/6/1389 بدون هيچ دليل اوليه و در حال حركت دچار حريق گشت. لاكن پس از گذشت سه هفته از اين حادثه و عليرغم وعده و وعيد مسئولان ايران خودرو ، بخصوص دفتر منطقه اي ايران خودرو در ساري، تا كنون هيچ اقدامي صورت نپذيرفته و از زير بار قبول مسئوليت شانه خالي ميكنند. قابل توجه مردم عزيز كه از خريد محصولات توليد ايران خودرو كه فاقد هر گونه ايمني است خودداري كنند. ( بهروز ياسمي)

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.281 seconds.